Trebaju li restorani dodati veganska jela u svoju ponudu?

Trendovi dođu i prođu, ali jedan čini se da će još dugo biti s nama. Naime, ono što je bilo nekad pomodno, sve većem broju ljudi postaje način života. U prilog tome možemo dati nekoliko podataka.

Četvrtina milenijalaca sebe smatra veganom ili vegetarijancem, prema istraživanju koje je proveo The Economist. Prema UN-ovoj procjeni iz siječnja 2021. u svijetu ima 79 milijuna vegana. Taj broj je u zadnjih nekoliko godina porastao za čak 600%.

I ne samo da se povećava broj vegana, nego značajan dio ljudi koji jedu i meso, u svoju regularnu prehranu te prilikom izlazaka u restorane, odabire veganska jela.

U Hrvatskoj je prema nekim procjenama već u 2018. bilo preko 5% vegana i vegetarijanca. Ako pogledamo naša emitivna tržišta, u Njemačkoj i Austriji je taj broj oko 10%, dok u Italiji i Velikoj Britaniji iznosi 9%.

U Hrvatskoj relativno mali broj ugostitelja ima značajniju vegansku ponudu. Stoga, imamo primjere restorana na našoj obali i Zagrebu koji su uspješno prošili ponudu na veganska jela, privukli nove goste te od njih ostvarili relativno značajan promet.

U nastavku pronađite glavne razloge zašto bi neki restoran u Hrvatskoj u svojoj ponudi trebao imati veganska jela.

Povećanje baze potrošača

Kako potražnja za veganskim jelima raste kako od vegana, tako i od ljudi koji to nisu, uvođenjem samo nekoliko takvih jela u meni restorana ili street fooda, može značajno povećati potencijalnu bazu gostiju.

Zagrabiti ćete veće tržište koje uključuje vegane, vegetarijance, flexitarijance (ljudi koji povećavaju konzumaciju plant based hrane bez da se odriču mesa), kao i ljude koji imaju zdrav način života i ekološki su osviješteni.

Zadržavanje postojećih gostiju

Rekli smo da veganska hrana postaje mainstream. To znači da ćete lakše zadržati i postojeću klijentelu ako uvedete bar pokoje vege jelo. Tako, primjerice, što ako Hrvoje koji jede kod vas, postane više zdravstveno ili ekološki osviješten? Nije potpuno odbacio meso, ali želi ponekad pojesti nešto zdravo i fino. Ukoliko to nema priliku kod vas, postoji mogućnost da vas zamijeni mjestom koje u ponudi ima plant based hranu.

Povećanje grupnih rezervacija

Kada izlazite s nekim društvom van, potruditi će se da svatko ima nešto za pojesti. To znači, da ako je netko vegan u društvu, zaobići ćete restorane koji nemaju u ponudu takva jela.

Slično razmišljaju i vaši potencijalni gosti. Stoga, ukoliko u ponudi imate dovoljno kvalitetnih veganskih jela možete privući grupe, odnosno osigurati da ne izgubite širu populaciju od samih vegana.

Amfiteatar – konzalting u ugostiteljstvu

Ugostiteljstvo je naša ljubav već 30-ak godina, dok se konzaltingom u ugostiteljstvu aktivno bavimo 6 godina. Jedni smo od rijetkih sa cjelovitom konzalting uslugom koja uključuje istraživanje tržišta, uređenje i opremanje prostora, obuku kuhara, izradu normativa, ugovaranje dobavljača, izbor softvera, standardizaciju kvalitete, marketinška i IT rješenja…

Sudjelovali smo u razvoju preko 20 fine i casual dining restoranastreet foodovahotelskih restoranarestorana nacionalnih kuhinja, ali i inovativnih koncepata iz područja dostave hrane.

Većinom se radilo o angažmanima u Zagrebu, Rijeci, Istri, ali imali smo priliku raditi projekte po cijeloj Hrvatskoj i šire. Neki od njih su restoran Ribarska koliba u Puli, konoba Pescaria u Mošćenićkoj Dragi, Good Food u Zagrebu…

Više informacija pronađite na linku.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)